Facebook™ pauzeert chatbots voor nieuwe accounts

Facebook™ pauzeert chatbots voor nieuwe accounts

Iedereen die werkt met chatbots voor hun klanten, krijgt te maken met de nieuwe policy van Facebook. De laatste ontwikkelingen in het nieuws over de privacy van de gebruikers, alsmede de aankomende GDPR regels hebben hiertoe aangezet. De gebruikers van Facebook Chatbots krijgen te maken met strengere eisen.

Today Ime Archibong, VP Platform Partnerships, announced some updates to the Facebook platform, which also impacts Messenger. These critical steps will give people more control of their data, and put stronger protections in place to prevent misuse. As it relates to Messenger, we are currently pausing app review, which means there will be no new bots/experiences added to the platform while we review our policies and make necessary adjustments. Existing Messenger experiences will continue to function as is.”

Lees hier het hele bericht van Facebook >>

Wat betekent dit voor jou als ontwikkelaar?

Nieuwe accounts/koppelingen met chatbots zoals Chatfuel en ManyChat, zullen tijdelijk niet worden geaccepteerd. Bestaande accounts ondervinden geen hinder en blijven functioneren als gewoonlijk. Het doel van de aangescherpte regels is de gebruiker meer controle te geven over de data die hij/zij vrijgeeft bij de communicatie met een chatbot en het gebruik van Facebook in het algemeen.

Indien jij één van de huidige gebruikers bent van het Facebook Chatbot platform (hetzij Chatfuel, ManyChat o.a.), dan kan je blij en trots zijn dat je er als eerste bij was ;-).

Naar verwachting gaat deze “pauze” 1 tot 2 weken duren, wat er hierna exact gaat veranderen is nog onduidelijk. De tijd van het simpel toevoegen van gebruikers aan een gebruikerslijst zal waarschijnlijk worden aangescherpt.

Wanneer de veranderen zijn doorgevoerd, zal het naar alle waarschijnlijkheid een beter model zijn met een betere ervaring voor gebruikers. Zij zullen meer controle hebben over de gegevens die zij willen ontvangen. Tot die tijd? Maak plannen. Werk ze uit en indien je hulp nodig hebt, neem je natuurlijk contact met ons op zodat we deze plannen direct kunnen implementeren als het platform weer “open” is.

Meer informatie? Bekijk onze demo’s en laat je gegevens achter.

Leuk artikel? Deel het met anderen!

Reacties zijn gesloten.

Vraag Hier een Gratis Consult aan