Alle helpdesk medewerkers de deur uit door Zapier?

support medewerker

Alle 1e-lijns helpdesk medewerkers de deur uit?

Dát klinkt wellicht enigszins overdreven en kort door de bocht, maar tóch zou het zomaar kunnen. Zapier helpt een handje.

In 2018 verwachten wij een enorme opkomst van de Chat Automation. Het bestaat al een paar jaar, maar de systemen worden steeds slimmer en uitgebreider. Met de sublieme service van Zapier, wordt dit alsmaar eenvoudiger.

Zapier heeft onlangs de drempel van 1000 Zaps bereikt, een indrukwekkende prestatie. Dit levert zoveel mogelijkheden, het automatiseren van de helpdesk wordt hiermee ook dagelijks eenvoudiger. Kijk hieronder eens naar de Top 100 Apps van Zapier.

Wanneer jouw bedrijf bijvoorbeeld ManyChat gebruikt om de 1,2 miljard mensen die Facebook messenger gebruiken te bereiken, heb je ook de mogelijkheid die te koppelen aan Zapier. Dit kun je dus gebruiken om Leads direct in jouw CRM systeem te zetten. Een mailadres van de chatter direct aan jouw mailchimp lijst toe tevoegen. Een Dropbox bestand delen met een klant die een handleiding zoekt, etcetera. De mogelijkheden lijken eindeloos te worden en dat biedt opties, veel opties.

Maar vervangt dit dan de helpdeskmedewerker?

Voor een deel, misschien wel. Als ervaren Magento gebruiker, zien we vaak dezelfde vraag terug. De meest eenvoudige vragen kunnen zonder écht persoon worden beantwoord, de gebruiker hoeft ook niet echt op zoek voor het antwoord. Gewoon even de live chat raadplegen en door middel van een vragenlijst die met een FlowChart is samengesteld, heeft jouw klant snel antwoord op de meest gestelde vragen. Iedere onderneming weet immers dat 80% van de vragen hetzelfde zijn, dit kun je dus mooi afvangen op een automatische manier (veel systeembeheerders weten dat het opnieuw opstarten van de PC of modem, 90% van de problemen oplost ;-)).

Dit is oud nieuws, hoor ik je zeggen! Klopt, maar wat nieuw is, is dat je jouw klant nu direct in een sequence kunt plaatsten en deze klant vervolgvragen, of beter nog, aanbiedingen kunt doen via de chat. De messenger chat wordt door bijna 100% van de ontvangers gelezen en de klikratio’s zijn torenhoog. Dat ga je heden ten dage met email niet meer halen. Mensen zien door de spam jouw mails niet meer, als jouw email überhaupt door de spamfilters komt.

Hoe zit het bij jullie in het bedrijf? Zit daar iemand die nog 99% van de tijd vragen beantwoordt die ook door een chatoptie kunnen worden overgenomen? Door een goede chatflow, kan de klant indien nodig direct worden doorgeschakeld als hij/zij het eind van de chatflow heeft bereikt. Krijgt de tweedelijns support medewerker nu teveel makkelijke vragen die een level lager thuis horen? Dán werk je de chatfunctie bij.

Vragen over dit artikel of de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

 

 

 

 

Leuk artikel? Deel het met anderen!

Reacties zijn gesloten.

Vraag Hier een Gratis Consult aan