Hoe voorkom je met een chatbot dat een klant naar de concurrent gaat?

Hoe voorkom je met een chatbot dat een klant naar de concurrent gaat?

Vraag uzelf af: is onze webcare snel genoeg, of belangrijker, sneller dan de volgende klik naar de concurrentie?

Met de geautomatiseerde chat sequence die de klant helpt met alle vooraf geconfigureerde – veelal meest gestelde – vragen, is een tevreden en toekomstige klant een stuk dichterbij.

De antwoorden van uw prospect kunnen direct worden opgeslagen. Na een directe actie van de bezoeker (een button klik, of tekst commando) kan hij/zij worden toegevoegd aan uw database. Dit kan een chatbot zijn, maar ook uw CRM, Mailchimp, Google Docs etcetera. Ziet u hier de mogelijkheden al?

Hoewel onderstaande chatvideo kort is, is de techniek erachter veel werk. De chat-flow, de koppelingen met uw systemen. De architectuur van de vragen. Álles is vooraf uitgedacht, afgestemd met techniek, marketing en sales.

 

 

Bent u ook klaar voor de nieuwe logische stap en uw bezoeker de voordelen van Facebook Messenger (1.3 miljard gebruikers!) te laten ervaren?

Bel ons eens vrijblijvend op 085 401 2971 voor een kennismakingsgesprek, misschien kunnen wij iets voor u betekenen.

 

 

 

 

Leuk artikel? Deel het met anderen!

Reacties zijn gesloten.

Vraag Hier een Gratis Consult aan