Alle recruiters en HR mensen hebben er ervaring mee. Een volle mailbox met kandidaten om uit te spitten. Maar, minstens 90% van al die brieven en emails zijn tijdverspillers.

Het zijn niet de kandidaten die slecht zijn, maar de match tussen de vacature en de kandidaat is niet correct. Logisch, een sollicitant moet tegenwoordig veel moeite doen voor een baan, veel van hen moeten soms meer dan 150 keer reageren (bron: LinkedIn) op een positie vóórdat het eindelijk raak is.

U bent verzekerd van de juiste aanpak!

Voor een campagne die wij onlangs deden, hadden wij 200+ reacties. Slechts 21 voldeden aan de basiseisen. Slechts één is er uiteindelijk aangenomen, terwijl er 25 beschikbare posities waren (callcenter voor een grote organisatie).

Dat is een heleboel tijd en moeite voor 1 plaatsing. Dát kan beter!

Met onze Messenger Selectieprocedure en eventuele Recruiter CMS voor verdere afwikkeling (tot aan de werkelijke uitnodiging), vallen de ongeschikte kandidaten al af, voordat u een CV hoeft te beoordelen. Hoe?

Een eenvoudige, maar effectieve voorselectie

Middels een QR code (offline media), een Social Media Campagne of SEA bereiken wij de juiste kandidaat die bij u past. Met een goed (door, of met u) samengestelde vragenlijst met enkele essentiële vragen die een kandidaat moet onderscheiden, kunnen wij een filter gebruiken op basis van de antwoorden. Is de score niet toereikend? Dan hoort de kandidaat dat direct en u zal nooit de gegevens ontvangen (mág wel, hoeft niet). Een kandidaat die wél geschikt is, blijft in uw proces.

Behoefte aan een betere workflow in úw organisatie? Laten wij samen zorgen dat uw proces er gezond uit gaat zien, zonder tijdverlies aan ongeschikte kandidaten.

Leuk artikel? Deel het met anderen!